کد خبر: ۱۰۷۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱ 07 November 2022

تابناک/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش پنج تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: به دنبال کاهش محسوس دما، در ارتفاعات شرایط برای بارش برف تا سه شنبه مهیاست.

محمد دادرس در گفت وگو با تابناک، آسمان گیلان را کمی تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر دانست و اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای استان بین پنج و ۲۰ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی کم و بیش ناپایدار طی امروز در منطقه دانست و افزود: گاهی افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده تا عصر و شب امروز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه فعالیت سامانه سرد و بارشی از فردا شروع می شود، تصریح کرد: به تدریج از فردا با نفوذ توده هوای بارشی و سرد و همچنین تقویت جریانات شمالی شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و بارندگی و وزش باد شدید و خیلی شدید و رعد و برق و تگرگ فراهم می شود.

دادرس از کاهش پنج تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: به دنبال کاهش محسوس دما، در ارتفاعات شرایط برای بارش برف تا سه شنبه مهیاست.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان، خاطرنشان کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد، بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب و خسارت به محصولات باغی و کشاورزی و شکستن درختان و اختلال در تردد جاده های کوهستانی وجود دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار